18.5.2013

Kasvimaan uudet laatikot

Yläpihan kasvimaalle puolison pyynnöstä tein laatikot, jotta ilme olisi siistimpi. Laatikoita on neljä ja ne ovat 3,5 metriä pitkiä ja 70 cm leveitä. Laatikot voisi toki tehdä lämpökäsitellystä puusta, jolloin ne saattaisivat olla pitkäikäisempiä. Olen käyttänyt kuitenkin vajaasärmäistä 22*100 mm lautaa. Kestää minkä kestää ja sitten tehdään uudet. Mä olen laittanut multasäkkejä suojaamaan liialta kosteudelta, ehkäpä se hidastaa lahoamista. Jokatapauksessa näiden neljän laatikon hinta on sama kuin yhden Kekkilän kukkalaatikon. Ulkonäollä ei tietty voi leuhkia, mutta ajavat asiansa. Alla muutama kuva myös pihasta. Mä olen sortunut näihin kännykamera valokuviin. Pitäisi taas jaksaa kunnostautua ottamaan kuvia ajatuksella ja oikeilla laitteilla.


Tosiaan meillä on yläpiha ja alapiha jota rajaa kivimuuri. Muurin edessä kasvaa mm. valkovuokkoja.
Tänään ostin amppeliminitomaatin, mikä kukkii jo komeasti ja muutama hedelmäkin  löytyy jo.

Tulppaanit kukkivat ihan pian.

Meidän ainoa paikoillaan pysyvä poika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei,
kiva juttu, että kommentoit tätä blogijulkaisua.